Marketing Mentor?! What's in a name.

Marketing Mentor?! What's in a name.

Fownd is het kind van een multi-passionate professional. Dus er huizen vandaag meerdere activiteiten onder deze vlag. Ik zal bij elke activiteit even kort stilstaan om wat duiding te geven. Vandaag Fownd als marketing mentor. 

Fownd als marketing mentor inschakelen

Met Fownd ondersteun ik ook bedrijven op vlak van marketing. 

Wat doe ik dan precies als marketing mentor? Wat zijn de pijlers waarrond ik werk met jou?

Positionering 

Ik ga samen met je op zoek naar een duidelijke positionering. Hoe zet je je bedrijf juist in de markt? Zijn de sterktes duidelijk? Worden deze duidelijk verwoord? Is jullie kernverhaal helder voor je team en de buitenwereld? 

Ik start altijd met een eerste deep dive, een workshop waarbij ik je heel wat vragen stel. Want als ik jou en je drijfveren niet ken dan kan ik jou niet helpen als marketing mentor. Een mentor is niet hetzelfde als een coach. Meer lees je hier omtrent het nuanceverschil.

Doelstellingen

Is jullie koers bepaald? Zijn er concrete doelstellingen. Zijn er subdoelstellingen? Zijn deze doelstellingen concreet? Zijn ze gedeeld met je team? Worden de resultaten opgevolgd? 

Klanten

Het is niet nodig om iedereen te bedienen met je producten of diensten. Het loont echt om te kijken naar wie je klanten nu precies zijn? Waar liggen ze wakker van? Waar bevinden ze zich, hoe kan je ermee communiceren? Wat vinden ze belangrijk aan jouw product of dienst? Wat zijn de triggers? Samen maken we paspoorten op, zodat we heel visueel in kaart brengen wie ze zijn en wat ze doen. Deze paspoorten vliegen niet in de kast, maar zullen heel vaak gebruikt worden bij marketinginspanningen.  

Hoe? aan de hand van buyer persona workshops, onderzoek, bevragingen, ... (Maak het niet zwaarder dan het is, maar begin er wel mee) 

Klantbeleving

Heb je zelf al eens het pad van je klant bewandeld? Loopt alles vlot? Vinden ze alles zonder frustraties? Hoe verloopt hun klantenreis? Wat is de doorlooptijd om van prospect naar klant over te gaan? Wat vinden ze op welk punt in hun 'journey' belangrijk? Hoe spreek je ze aan? Wat verwachten ze op welk moment van jou? 

Door dit te doen kan je aan de slag met het optimaliseren van je communicatie en marketinginspanningen. 

bv. jij hebt een Instagram account, maar je klanten zitten daar helemaal niet. Je adverteert in een magazine dat niemand van je klanten leest. 

Hoe? aan de hand van customer journey maps, onderzoek, bevragingen, ... (Ook hier start ergens, je hoeft heus geen giga investeringen te doen in onderzoek, maar start wel ergens)

Strategie: marketingplan 

Ik ga aan de slag met jullie battleplan om aan marketing te doen. Zie dit als een beknopt en hanteerbaar document. Een document waarin een aantal basics beschreven staan en die dient om naar terug te grijpen als je met opportuniteiten of vragen wordt geconfronteerd. Het omvat alle bovenstaande inzichten uit de oefeningen en gesprekken en wordt uitgebreid indien relevant. Zo kan een concurrentie onderzoek of analyse er ook deel van worden bijvoorbeeld. 

Content marketing

Oké, je strategie is bekend. Als dat een content marketingstrategie is dan wil je content serveren op maat van je klanten, maar je weet niet waar te beginnen. Hier zorg ik dat alle bovenstaande puzzelstukjes nu in elkaar vallen.  Hoe pak ik mijn content marketing nu concreet aan? Waar moet ik rekening mee houden? 

Online marketing

Online marketing is een kluwen. Op welk kanaal zet je nu het beste in? Wie is de juiste partner voor jouw noden. Ook bij een online marketingstrategie kan ik je helpen. Ik kan partners selecteren en aansturen. Iedereen heeft zijn of haar expertise binnen een bepaald segment. Je zet best de juiste mensen in op de juiste taken. Wat kan je zelf opnemen (met je eigen team) en wat besteed je best uit? Meten is weten! Ik challenge hen en zorg voor een maximale ROI.

Focussessies

Je hebt nood aan verantwoording en opvolging. Eenmaal je doelstellingen zijn bepaald gaan we aan de slag met concrete acties. Per kwartaal of periodiek volgens je eigen noden gaan we aan de slag en zitten we samen. Ik challenge jou in je doelen en ik zorg dat je focus houdt. Het werk doe je zelf. 

In-house ondersteuning

Ik kom met je meewerken op het bedrijf, in jouw omgeving. We pakken samen een aantal concrete cases aan die zorgen voor versnelling. Dingen die voor jou of je team moeilijker zijn om alleen aan te pakken. Dit kan op vaste momenten of op afroep. Afhankelijk van je noden en ambities. Ik ben een T-shaped marketeer, wat wil zeggen dat ik een marketing specialist ben die een brede basiskennis heeft over marketing en daarnaast diepte expertise heeft in één of meerdere domeinen. (de diepte expertise staat hierboven ruim omschreven) Dankzij deze bredere kijk slagen we erin om high level verbanden te zien die leiden tot een overall beter rendement.

Coachen marketing team

Heb je een eigen marketing team? Ik kan hen ook als team coachen om hun vaardigheden nog beter in te kunnen zetten. Hun grenzen beter te bewaken. Noem maar op. We bekijken samen het opzet van en de doelstellingen voor de coaching. 

Bovenstaande zaken worden aangeboden in trajecten of kunnen ad hoc ingezet worden afhankelijk van je noden, wensen, vragen op dit moment. Ben je op zoek naar een workshop voor jouw team of bedrijf? Vraag naar de mogelijkheden! 

Heb je nog vragen? Wil je even horen bij klanten hoe ik werk? Ik geef je met veel plezier referenties door. 

Stel me gerust je vraag en vraag vrijblijvend jouw offerte! 

 

Contacteer me vandaag nog!

 

 

Belangrijk om te weten: wacht niet met je vragen te stellen. Ik ga maar enkele intense strategische partnerships per jaar aan, dit om de kwaliteit te garanderen. De plaatsjes daarvoor zijn beperkt, vraag naar de mogelijkheden.

Terug naar blog