Wat doe jij met je bestaande klanten?
Eenmaal mensen klant worden bij jou, dan ben je vast enthousiast! En gelijk heb je. ๐ Heel veel bedrijven vergeten jammergenoeg na de 'euforie van de sale', of het afronden van het project, ... hun bestaande klanten op te volgen en blijvend te soigneren. Het maakt niet uit of je nu een dienst, een product of een beleving verkoopt. Of je nu aan eindklanten of aan tussenpartijen verkoopt.
Vergeet je bestaande klanten en hun klantervaringen niet.
๐ Focus je binnen je marketinginspanningen niet alleen op het aantrekken van 'nieuwe klanten' (acquisitie), maar geef dus ook aandacht aan bestaande klanten (retentie). Ga in interactie met hen, kijk hoe je ze kan verderhelpen. Onderhoud deze relatie. Zo kunnen ze je ook helpen om de klantenreisย te optimaliseren voor nieuwe klanten die je wil bereiken.
๐ฐย Hun klantbeleving teltย want als je zorgt dat ze het goed ervaren krijg je er vaak ambassadeurs bij die eventueel opnieuw bij je kunnen kopen of mee je merk zullen aanprijzen bij anderen. En deze inspanningen zijn vaak veel kosten-efficiรซnter dan focussen op nieuwe klanten waarbij je nog het vertrouwen moet gaan winnen.
--
๐ ๐๐ฌ ๐ฉ๐ฆ๐ญ๐ฑ ๐ฐ๐ฏ๐ฅ๐ฆ๐ณ๐ฏ๐ฆ๐ฎ๐ฆ๐ณ๐ด ๐ฃ๐ช๐ซ ๐ฉ๐ฆ๐ต ๐ฐ๐ฑ๐ต๐ช๐ฎ๐ข๐ญ๐ช๐ด๐ฆ๐ณ๐ฆ๐ฏ ๐ท๐ข๐ฏ ๐ฉ๐ถ๐ฏ ๐ฌ๐ญ๐ข๐ฏ๐ต๐ฃ๐ฆ๐ญ๐ฆ๐ท๐ช๐ฏ๐จ ๐ฆ๐ฏ ๐ฌ๐ญ๐ข๐ฏ๐ต๐ฆ๐ฏ๐ฑ๐ณ๐ฐ๐ค๐ฆ๐ด๐ด๐ฆ๐ฏ, ๐ข๐ข๐ฏ ๐ฅ๐ฆ ๐ฉ๐ข๐ฏ๐ฅ ๐ท๐ข๐ฏ ๐ฎ๐ข๐ณ๐ฌ๐ฆ๐ต๐ช๐ฏ๐จ- ๐ธ๐ฐ๐ณ๐ฌ๐ด๐ฉ๐ฐ๐ฑ๐ด ๐ฆ๐ฏ ๐ฎ๐ฆ๐ฏ๐ต๐ฐ๐ณ๐ช๐ฏ๐จ. ๐๐ฌ ๐ต๐ณ๐ข๐ช๐ฏ ๐ซ๐ฐ๐ถ ๐ฆ๐ฏ/๐ฐ๐ง ๐ซ๐ฆ ๐ต๐ฆ๐ข๐ฎ ๐ฆ๐ฏ ๐จ๐ฆ๐ฆ๐ง ๐ซ๐ฆ ๐ค๐ฐ๐ฏ๐ค๐ณ๐ฆ๐ต๐ฆ ๐ฉ๐ข๐ฏ๐ฅ๐ท๐ข๐ต๐ฆ๐ฏ ๐ฐ๐ฎ ๐ป๐ฆ๐ญ๐ง๐ณ๐ฆ๐ฅ๐ป๐ข๐ข๐ฎ ๐ต๐ฆ ๐ธ๐ฐ๐ณ๐ฅ๐ฆ๐ฏ ๐ฐ๐ฑ ๐ท๐ญ๐ข๐ฌ ๐ท๐ข๐ฏ ๐ฎ๐ข๐ณ๐ฌ๐ฆ๐ต๐ช๐ฏ๐จ.
ย
Neem contact op en we bekijken samen de mogelijkheden.